miércoles, 25 de marzo de 2020

PROJECTE SOBRE ELS CONILLS


HOLA FAMÍLIES! 

ARA PODEU VEURE TOT EL QUE HEM ESTAT FENT  SOBRE ELS CONILLS I ESPERO QUE QUAN TORNEM A L'ESCOLA EL PUGUEM ACABAR.

ESPERO QUE VOS AGRADI!


PROJECTE SOBRE ELS CONILLS


LA CLASSE DELS CONILLS ÉS EL NOM DE LA NOSTRA CLASSE I ÉS EL PROJECTE QUE ESTAM REALITZANT DURANT AQUEST  CURS.

PER COMENÇAR EL PROJECTE, SE LI VA DEMANAR ALS INFANTS QUE SABIEN  SOBRE ELS CONILLS.

NOA: SON PEQUEÑOS
ENEKO: SON SUAVES
ANA: COMEN ZANAHORIAS Y HIERBA.
MAYA: LOS CONEJOS SALTAN.
ALEIX: TIENEN OREJAS LARGAS.
QUIM: VAN RÀPID.
STELLA: SÓN SUAVES, BONITOS Y COMEN ZANAHORIAS.
AROA: CORREN MUCHO.
NICOLE: TIENEN CUATRO PATAS.
MARTÍ: SÓN DE DIFERENTS COLORS.
IAN: TIENEN BIGOTES.
ALEJANDRO: COMEN ZANAHORIAS.
STELLA: TIENEN DIENTES
NOA: TIENEN COLA.
NAHIA: TIENEN OJOS.
ARIADNA: VIVEN EN EL CAMPO
ANDRÉS: TAMBIÉN VIVEN EN JAULAS EN JAULAS.
GONZALO: TIENEN PELO.
IKER: TIENEN BARRIGA Y ESPALDA.
MAR: SON MUY BONITOS.
MATEO: CORREN Y SALTAN MUCHO.
CARLOTA: A MI ME GUSTAN LOS CONEJITOS.
GABRIEL: VIVEN DENTRO LOS TRONCOS DE LOS ARBOLES.


ALGUNES ACTIVITATS QUE ELS INFANTS VAN REALITZAR VA SER  UN TRENCACLOSQUES D'UN CONILL I ESCRIURE  LES SEVES PARTS.







                                   





UNA DE LES COSES QUE VAN VEURE ÉS QUE NO TOTS ELS CONILLS SÓN IGUALS.
N'HI HA MÉS GRANS, MÉS PETITS, AMB LES ORELLES CAIGUDES...
PER QUÈ?

VAIG REALITZAR UNA ACTIVITAT AMB ELS INFANTS A L'ESTORA.
HI HAVIA TRES FULLS. CADA FULL TENIA UNA IMATGE D'UN AQUESTS ANIMALS: CA, GAT O CONILL.
VAIG REPARTIR A CADA INFANT UNA IMATGE D'UN D'AQUESTS ANIMALS. 
 ELS INFANTS L'HAVIEN D'ENGANXAR AL FULL CORRESPONENT SEGONS L'ANIMAL QUE ELS HI HAVIA TOCAT.





















QUAN TOTS ELS INFANTS VAN ACABAR D'ENGANXAR LA FOTO AL FULL CORRESPONENT SEGONS ELLS/ELLES, ELS HI VAIG PREGUNTAR COM SABIEN  SI TOS EREN CANS, GATS O CONILLS SI NO N´HI HAVIA CAP IGUAL.




ANA VA CONTESTAR QUE HI HA DIFERENTS TIPUS DE CANS, GATS I CONILLS.


  APAREIX EL CONCEPTE RAÇA.






ACTIVITAT EN EQUIPS COOPERATIUS: CLASSIFICACIÓ DE RACES DE CONILLS.
ESTRUCTURA COOPERATIVA: FULL GIRATORI

















ARA JA SABEM COM ÉS MORFOLÒGICAMENT  UN CONILL I QUE HI HA DIFERENTS RACES.

PERÒ COM ÉS UN CONILL PER DINS? QUÈ TENEN?




 CADA EQUIP VA DIBUIXAR EL QUE PENSA QUE TÉ UN CONILL PER DINS.
ESTRUCTURA: FULL GIRATORI




























CADA EQUIP ENS VA EXPLICAR I MOSTRAR EL QUE PENSEN QUE TÉ UN CONILL PER DINS.






UN DIA ELS HI VAIG MOSTRAR  IMATGES DEL QUE TÈ UN CONILL PER DINS I VAM PARLAR SOBRE EL QUE VAN VEURE.





LA PISSARRA DIGITAL HA ESTAT MOLT PRESENT DURANT TOT EL QUE PORTEM DE PROJECTE. HEM VIST IMATGES I VÍDEOS SOBRE  ALGUNS DELS ÒRGANS INTERNS DELS CONILLS.









  I NOSALTRES TENIM EL MATEIX?

MITJANÇANT IMATGES, LLIBRES, CANÇONS I VÍDEOS VAM TREBALLAR LA FUNCIÓ D'ALGUNS  ÒRGANS INTERNS DEL SER HUMÀ I ELS VAM COMPARAR AMB ELS DEL CONILL.




















 CANÇONS DEL COS HUMÀ

 https://www.youtube.com/watch?v=YibS-af3pLE

https://www.youtube.com/watch?v=3CDnD72sHU0

https://www.youtube.com/watch?v=5fNQZVXlRUw

https://www.youtube.com/watch?v=8M6b041x6lQ



UN DIA ENS VAN DIR QUE A L'ESCOLA HI HA FONENDOSCOPIS. ELS VAM AGAFAR I ENS VAM ESCOLTAR EL COR. 
VAM HAVER D' ESTAR MOLT CALLEDETS PER PODER-HO ESCOLTAR BÉ.

















ALTRES ACTIVITATS REALITZADES:


UNA ACTIVITAT QUE VAM REALITZAR PER EQUIPS VA SER RETALLAR ELS ÒRGANS INTERNS  DEL CONILL TREBALLATS I ENGANXAR-LOS EN UN CONILL EN BLANC.
DESPRÉS HAVIEN DE CONTAR QUANTS DE CERVELLS, QUANTS DE CORS, QUANTS DE PULMONS... TÉ UN CONILL.
ESTRUCTURA: FULL GIRATORI






















UNA ALTRA ACTIVITAT QUE VAN REALITZAR ELS BOIXOS I BOIXES VA SER  DIBUIXAR  EL QUE TÉ UN CONILL PER DINS A PARTIR DEL QUE HAN APRÈS.

ESTRUCTURA: FULL GIRATORI.




















I PER FINALITZAR AQUEST TEMA,  ELS INFANTS VAN GAUDIR MOLT PLASMANT TOT EL QUE SABEN MITJANÇANT BODYPAINT.




































ELS HI VA AGRADAR TANT AQUESTA EXPERIÈNCIA  QUE  VAN REALITZAR OBRES D'ART FANTÀSTIQUES.






ON VIUEN ELS CONILLS?

QUAN VAIG FORMULAR AQUESTA PREGUNTA, ALGUNS DELS INFANTS  VAN DIR:
IKER: AL CAMP.
NAHIA: A LA SELVA
ANA: AGUJEROS DE LOS ÁRBOLES.
ANDRÉS: EN JAULAS
ENEKO: EN LA HIERBA, EN ALGUNOS AGUJERITOS.


I COM ES DIUEN AQUESTS FORATS?

IKER I ANA: MADRIGUERA

I COM FAN AQUESTS  FORATS?

NOA: CON SUS PATITAS

PER ACABAR DE COMPLETAR AQUESTA PREGUNTA VAREM REALITZAR UNA ESTRUCTURA DE TREBALL COOPERATIU ANOMENADA FOTOS AL MIG.

A CADA EQUIP, SE'LS VA DONAR UNES FOTOS AMB DIFERENTS HÀBITATS I LLOCS SOBRE ON PODEN O NO PODEN VIURE ELS CONILLS, (LA MAR, VOLCÀ, CAMP, CASA, GLACERES...).
CADA EQUIP HAVIA DE PARLAR, DEBATIR I POSAR-SE D'ACORD SOBRE A QUINS HÀBITATS O LLOCS PODEN VIURE ELS CONILLS I FER ELS SEUS CAUS.
QUAN VAN ACABAR DE PARLAR I TRIAR LES IMATGES CORRECTES SEGONS CADA EQUIP, CADA INFANT VA REALITZAR UNA FEINA INDIVIDUAL RELACIONADA AMB AQUEST TEMA.












 QUE MENGEN ELS CONILLS?

SABÍEU QUE ALS CONILLS SEMPRE ELS CREIXEN LES DENTS? 

ELS CONILLS HAN DE TENIR UNA BONA DIETA PERQUÈ FACIN UN BON LLIMAT I SOBRETOT ÉS MOLT IMPORTANT DE PETITS CONTROLAR QUE LES DENTS TINGUIN UN BON TANCAMENT.













ARREL D'AQUESTA INFORMACIÓ   VAM COMENÇAR A BUSCAR, MITJANÇANT LLIBRES I INTERNET,  QUINS ALIMENTS MENGEN ELS CONILLS.

VAM  VEURE QUE ALS CONILLS ELS HI AGRADA MENJAR HERBA, FENC, HORTALISSES... I QUE ELS CONILLETS PETITETS  BEUEN LLET.

APAREIX EL CONCEPTE  HERBÍVOR I MAMÍFER






















VÍDEO LOS NIÑOS CONOCEN EL CONEJO


































































































































































No hay comentarios:

Publicar un comentario