domingo, 24 de noviembre de 2019

EXPERIMENTS AMB TAMARA, CANDI I ALEIX

EL DIVENDRES P,ASSAT VA VENIR A LA CLASSE A FER UNS EXPERIMENTS NA TAMARA I CANDI, LA MAMÀ I EL PAPÀ D'ALEIX.

ELS SEUS EXPERIMENTS ESTAVEN RELACIONATS AMB ELS GÈRMENS.

NA TAMARA ELS HI VA PREGUNTAR ALS INFANTS SI SABIEN QUE EREN ELS GÈRMENS I ELS HI VA ENSENYAR UNES IMATGES.













TAMBÉ ENS VA EXPLICAR QUE ELS GÈRMENS SÓN MOLT PETITS, NO ELS PODEN VEURE SINO UTILTZEM UN MICROSCOPI.




EN EL PRIMER EXPERIMENT  NOMÉS VA NECESSITAR  UNES LLESQUES DE PA DE MOTLLE I 3 BOSSES DE PLÀSTIC.


L'OBJECTIU D'AQUEST EXPERIMENT HA ESTAT CONCIENCIAR-NOS DE LO RÀPID QUE ES PROPAGUEN ELS GÈRMENS DE LES NOSTRES MANS.



EN LA PRIMERA BOSSA GABRIEL VA ESCRIURE LA PARAULA  CONTROL I VA AGAFAR UNA LLESCA DE PA AMB UN GUANT I LA VA POSSAR DINS LA  BOSSA.







EN LA SEGONA BOSSA NOA ESCRIU MANOS LIMPIAS I ÉS ALEIX, AMB LES MANS RENTADES AMB SABÓ, QUI POSA DINS LA BOSSA UNA ALTRA LLESCA DE PA. 


DESPRÉS, TOTS ELS BOIXOS I BOIXES VAN SORTIR AL PATI PER TOCAR TOT EL QUE VOLGUÈSSIN.












ANA VA ESCRIURE LA PARAULA SUCIAS A LA TERCERA BOSSA. 
TAMARA VA AGAFAR LA TERCERA LLESCA DE PA I ELS HI VA FER TOCAR A TOTS ELS BOIXOS I BOIXES.



























QUAN TOTS ELS BOIXOS I BOIXES VAN TOCAR EL PA AMB LES MANS BRUTES, VA POSAR LA LLESCA DE PA DINS LA BOSSA DE LA PARAULA SUCIAS.



LES 3 BOSSES ESTAN ENGANXADES A LA PARET DE LA CLASSE  PER OBSERVAR DIARIAMENT EL QUE PASSA AMB LES TRES LLESQUES DE PA.




SEGON EXPERIMENT: LA PEBRE QUE FUIG.


ALEIX  VA REPARTIR UN PLAT A CADA INFANT.







TAMARA I CANDI VAN POSAR AIGUA DINS CADA PLAT I ALEIX LA PEBRE.






















 QUAN ELS BOIXOS/ES VAN TOCAR  LA PEBRE AMB UN DIT AMB UNA MICA DE  SABÓ DE RENTAR ELS PLATS, LA PEBRE VA FUGIR.



















TAMARA VA FER UNA COMPARACIÓ PEBRE-GÈRMENS, ÉS A DIR, LA PEBRE DEL PLAT SÓN GERMENS I AMB  CONTACTE AMB SABÓ ELS GERMENS DESAPAREIXEN. 

TAMARA VA RECALCAR MOLT LA IMPORTÀNCIA DE FER-NOS NET LES MANS AMB SABÓ ABANS DE MENJAR I QUAN ACABAM D'ANAR AL BANY.





TERCER EXPERIMENT: GLOBUS AMB PURPURINA

ELS BOIXOS I BOIXES DE LA CLASSE ES VAN DIVIDIR EN DOS FILERES. CADA FILERA D'INFANTS TENIA UN GLOBUS.
CADA BOIX/A DE LA FILERA VA PASSAR EL GLOBUS ARREBOSSAT AMB UNA MICA DE PURPURINA AL BOIX/A DE DAVANT. 
EN ACABAR TOTS DE PASSAR-SE EL GLOBUS ES VAN MIRAR LES MANS PER VEURE SI TENIEN MOLTA PURPURINA. LA PURPURINA SIMULAVA ELS GÈRMENS.




DEMOSTRACIÓ DE COM S'HAVIEN DE PASSAR EL GLOBUS.
























EN ACABAR EL JOC, TAMARA, CANDI I ALEIX VAN DONAR A CADA INFANT UN LLIBRET EXPLICATIU SOBRE ELS GÈRMENS I UN SABÓ DE MANS.


























No hay comentarios:

Publicar un comentario